Часто всі спогади про школу, так чи інакше, пов’язані з ім’ям класного керівника. Який же він – класний керівник сучасної школи? Які ж алгоритми взаємодії він має використовувати при взаємодії з учнями та батьками?
Відповідь на ці запитання було отримано 25.08.2023 на засідання методичного коворкінгу класних керівників 1-11 класів “Класний керівник ХХІ століття: алгоритми успіху”.
Лідія Шліхтенко, заступник директора з освітньої діяльності, ознайомила усіх присутніх із оновленою законодавчою базою, яка стане в нагоді сучасним класоводам та обговорила топ 7 запитань, які виникають під час роботи класного керівника.
Тетяна Душко, керівник МК класних керівників школи І ступеня, поділилася секретами взаємодії трикутника “учні-вчителі-батьки” у своєму виступі “Шкільне життя. Роль вчителя, батьків та учнів”.
Для шкільної практики важливе розкриття психологічних механізмів виникнення й розв’язання конфліктів, їх зовнішніх стимулів і внутрішніх мотивів, розробка оптимальних прийомів переборення конфліктних ситуацій. Під час методичного коворкінгу Мирослава Бабань, керівник МК класних керівників 5-11 класів, практично навчала класних керівників розв’язувати педагогічні ситуації, які можуть виникнути в освітньому процесі під час майстерки “Педагогічні ситуації: від конфлікту до позитивного вирішення”.
У час повномасштабної війни велика кількість українців зустрілася з емоційним вигоранням. Постійний стрес, емоційне виснаження є причиною такого стану. У дні, коли є постійна загроза життю, з вигоранням не зіткнуться одиниці. Як же уникнути педагогічного вигорання? Цим секретом ділилася соціаний педагог Інна Патичишина.
Публічність професії ставить перед учителем певні вимоги до формування іміджу. Адже педагог, на жаль, не може просто завершити робочий день та стати звичайною людиною. Працювати вчителем – це працювати 24/7 упродовж усього року. Освітяни завжди мають демонструвати високі стандарти етики і поведінки. З основними родзинками іміджу класного керівника знайомила Наталія Заворотня.
Отож, класний керівник ХХІ століття — це універсальний педагог, який організує, координує та проводить позаурочну виховну роботу в закріпленому за ним класі. Цого основне завдання — координування всіх виховних впливів на школярів із метою розвитку особистості за допомогою залучення їх до різноманітних видів діяльності та взаємин, створення належних умов для самовираження кожної дитини, збереження неповторності й розкриття її потенційних здібностей, захисту інтересів дитинства.