Міжнародна програма “Демократична школа”

Перша онлайн-зустріч Ініціативної групи “Демократична школа”

У Комунальному закладі «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – гімназія №6 Вінницької міської ради» 28 травня відбулася перша зустріч 5 хвилі Демократичної школи на якій всі учасники мали змогу задати собі просте за формою та ґрунтовне за змістом запитання: якою я бачу школу-гімназію в форматі демократичних змін, куди можуть привести ці зміни кожного з учасників освітньої діяльності, як не вийти за межі законодавчої бази, як сприяти дотриманню основних постулатів з прав людини? Цікаво було почути неординарні пропозиції та шляхи подальшого розвитку навчального закладу, нові виміри участі та впливу на формування особистості учнів з боку батьківської громади, шкільного самоврядування. Саме такий підхід в складенні стратегії розвитку школи- гімназії дозволяє визначити рівень демократичної культури в закладі та їх роль в формуванні вільної особистості й відповідального громадянина-патріота, що дають змогу будувати демократичне шкільне середовище, в якому ініціатива та пропозиції, взаємоповага та власний приклад, рівні права та можливості, відповідність та усвідомлення важливості своєї ролі в усіх шкільних справах підготують  до самостійного життя, сприятимуть зростанню мотивації та ефективізації навчання, самоосвіті та самореалізації.

2-га зустріч тренерів Програми Валентини Ткачук і Віктора Сіпєєва з колективом комунального закладу “Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №6 Вінницької міської ради”

29 квітня відбулась 2-га зустріч тренерів Програми Валентини Ткачук і Віктора Сіпєєва з колективом комунального закладу “Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-гімназія №6 Вінницької міської ради”. На зустрічі було присутньо 36 педагогів.

Обговорили Закон України про «Повну загальну середню освіту» та «Абетку директора», попрацювали в групах, визначили, що важливого ці два документи кажуть про роботу вчителя, роль батьків, учнівського самоврядування та адміністрації?

Серед викликів визначили:

– ініціювання батьками перевірки закладу може спричинити напругу в закладі і серед педагогів, і дітей певну напругу і буде заважати нормальній роботі. На що було запропоновано переглянути документи та методи, які можуть переглядати і використовувати ДСЯО (зазначені в «Абетці»), а також працювати над налагодженням зворотнього зв’язку з батьками;

– кількість дітей у класах, яка зазначена у Законі, не завжди може бути дотримана у великих закладах;

– в початковій школі, де класи повинні мати до 24-х дітей неможливо буде забезпечити роботу в підгрупах (при вивченні іноземної мови, наприклад)

– опанування педагогічними працівниками навичок надання першої медичної допомоги – це добре, але те, що заклад залишається без медичного працівника – виклик

– робота закладу в одну зміну

– фінансова автономія школи справжня, а «не лише на папері»

– вибори директора, чи підтримують фахову людину

– підвищення кваліфації: як буде враховуватись самоосвіта педагога при атестації, підготовка до методичних об’єднань, відкритих уроків

Серед можливостей проговорили про:

– досить сильну увагу до питань булінгу та протидії цькуванню (усі визнали, що це важливо!)

– підвищення ролі учнів в освітньому процесі;

– можливість обирати курси підвищення кваліфікації (хоча поки ще не зрозуміло із фінансуванням)

В підсумковому опитуванні «Що нового Ви дізнались на зустрічі» через платформу menti.com, на жаль, взяло участь не так багато учасників і учасниць, як хотілося б тренерам, але в чаті зазначали, що онлайн-обговорення було корисним та дуже на часі в закладі.

Будемо продовжувати разом розбудовувати демократичну школу!

Онлайн-зустріч на платформі Zoom педагогічного колективу КЗ “НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназії 6 ВМР” з тренерами програми “Демократична школа”

«Освіта є найпотужнішою зброєю, яку можна використовувати, щоб змінити світ».
Нельсон Мандела

14 квітня відбулася онлайн-зустріч на платформі Zoom педагогічного колективу КЗ “НВК: ЗШ І-ІІІ ст. – гімназії 6 ВМР” з тренерами програми Валентиною Ткачук та Віктором Сіпєєвим.

Сучасна освіта прагне демократизувати та гуманізувати освітній процес, надавши людям можливостей здійснювати і захищати свої демократичні права й обов’язки в суспільстві, цінувати різноманітність і відігравати активну роль у громадському житті для сприяння і захисту демократії та верховенства права.
Опрацювавши посібники Ради Європи, можна зробити висновок, що вправи та ігри, які спрямовані на реалізацію програм з «Освіти для демократичного громадянства» (ОДГ) та «Освіти з прав людини» (ОПЛ), навчають не тільки дітей, а й дорослих життєвим практичним речам, наприклад: розбиратися у сімейних проблемах, не вдаючись до насильства, навчитися вирішувати ігрові суперечки у справедливий та розумний спосіб та ін. ОДГ/ОПЛ забезпечує їх знаннями та навичками, необхідними для шкільного та майбутнього сімейного і громадського життя.
Цікавим є те, що ці посібники представляють ряд методик для вчителів, які допомагають визначити оптимальні умови навчання та викладання, цілі та матеріали, що можуть бути обрані для їх досягнення. Надано практичні рекомендації стосовно керівництва навчальним процесом і вибору форм навчання, оцінювання досягнень учнів, а також вміщено розробки уроків, які розраховані на весь навчальний рік.
Вважаємо, що вправи, які нам були представлені, доцільно використовувати майже на кожному уроці, але слід адаптувати їх згідно віковим особливостям учнів, їх розвиток та активність.

Представлення прорами “Демократична школа”

В сучасному суспільстві неможливо вчити дітей лише знанням і не вчити повазі, довірі та співпраці. (Ана Перона Ф’єльстад)


Керуючись такими принципами наша школа-гімназія №6 долучилася до 5 хвилі Демократичної школи, приймаючи виклики реформування сучасної освіти.
25 лютого на засіданні методичної ради закладу, заступником директора з виховної роботи Шліхтенко Л.А. та учнівським самоврядуванням закладу було представлено програму «Демократична школа» і оголошено завдання, цілі та напрямки, які мають бути реалізовані не тільки із залученням вчителів, а й учнів, батьків та місцевих громад.

Інтерактивна гра для учнів 10-11 класів

В рамках програми “Демократична школа” та реалізації Плану заходів щодо інституційного забезпечення представницької функції народних депутатів України в межах програми USAID Рада, а також за ініціативи народних народних депутутів Лариси Білозір та Олександри Устінової, 20.02.2020 р. в стінах КЗ «НВК: ЗШ І – ІІІ ст. – гімназії №6 ВМР» , було проведено уроки та інтерактивну гру з учнями 10 – 11 класів, яка презентувала роботу освітнього центру Верховної Ради України з метою формування громадянських компетентностей у школярів, підвищення рівня обізнаності про принципи демократії, структуру та функції Парламенту.

В ході зустрічі та практичної інтерактивної гри акцентувалась увага на принципах демократії, структурі та функціях Парламенту. Учні були активними, вільно брали участь у дебатах та відстоювали власну позицію.

Базовий тренінг П‘ятої хвилі «Демократична школа»

Конструктивно, творчо, своєчасно для тих, хто хоче створити нове освітнє середовище з демократичними засадами.

Формування нових піходів до здійснення аналітичної діяльності, спрямованих на ефективний розвиток освітнього середовища на основі принципів, викладених в Інструменті демократичного розвитку школи – наш шлях!

Тренінг для класних керівників 5 – 9-х класів по антибулінгу в шкільному середовищі

1 січня у нашій гімназії відбувся 4-годинний тренінг для класних керівників 5 – 9-х класів по антибулінгу в шкільному середовищі, який провела Ірина Боднар – тренерка Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа». Пані Ірина ознайомила педагогів з основними принципами та інструментами Програми навчання «Не смійся з мене» («Don’t Laught at me») від американської організації «Operation Respect» («Повага дією»), що реалізовується за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.

Метою роботи даної організації є забезпечення кожної дитини безпечним, турботливим та шанобливим навколишнім середовищем, де академічний, соціальний та емоційний розвиток дитини може проходити без знущань, цькувань та насильства. Заснована Пітером Ярроу з легендарної фольклорної групи „Пітер, Пол та Мері”, організація поширює освітні ресурси, які призначені для створення клімату, що зменшує емоційну і фізичну жорстокість дітей.

Усі учасники тренінгу отримали унікальний освітній посібник «Не смійся з мене», що містить плани уроків, аудіо- та відеоматеріали. Його використання у освітньому процесі сприятиме вихованню у школярів толерантності та поваги до ближніх на основі соціального та емоційного навчання (SEL).