Педагогічна рада

31 серпня 2023 року в комунальному закладі “Вінницький ліцей № 6” відбулася педагогічна рада на тему: “Завдання розвитку навчального закладу в 2023/2024 навчальному році через самоаналіз діяльності та самоосвіти як реальні шляхи підвищення професійної майстерності вчителя“, яка традиційно розпочалася з підведення підсумків роботи закладу в 2022-2023 н.р.
Учителі початкової школи Олена Анатоліївна Лазуренко та Тетяна Анатоліївна Душко успішно пройшли сертифікацію. Також в серпні цього року отримали змогу долучитися до сертифікації вчителі української мови та математики, які викладають в класах НУШ, а саме: Крепка Ольга Анатоліївна та Мартинюк Владислав Андрійович. Сподіваємося, що з кожним роком кількість сертифікованих учителів 6 ліцею лише зростатиме.
Вже декілька років поспіль вчителі іноземних мов Владислав Олегович Качур, Олексанра Федорівна Долгіх та Людмила Леонідівна Грєбєшкова працюють над проєктами програми eTwinning та «Climate Action Project», завдяки, якому заклад увійшов у топ 20 зразкових екошкіл світу.
Крім того, ліцей долучився до таких проєктів, як:
📍 «Healthy schools: усе заради здорових та радісних школярів»;
📍міжнародний проєкт проти цькування: DOCU / тиждень – тиждень протидії булінгу;
📍Першого Національного рейтингу «Екошкола року» – Міжнародний молодіжний рух «School Recycling World» за підтримки Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (3-тє місце у світовому рейтингу).
Не забуваkb учителі й про фахові конкурси в 2022/2023 навчальному році:
📍 Шинкевич В.І., Довгань О.В. і Гольштейн Л.О. зайняли ІІІ місце в VI Всеукраїнському конкурсі “Педагог-новатор” у номінації “Інноваційний прорив”;
📍 Шліхтенко Л.А., Янчук В.Ю., Бабань М.Г., Касянчук Н.В., Сабардак І.Ю. і Шинкевич В.І. перемогли в загальному Лайт-конкурсі “Кращих кабінетів ЗЗСО”;
📍 Делечук Л.В. та Світова О.П. взяли участь у Всеукраїнському конкурсі для вчительства «Найкращий гендерночутливий STEM-урок-2023;
📍 Шумна А.М., Патій А.М., Похилько Л.В. та Лучицька Т.В. взяли участь у Всеукраїнському онлайн-конкурсі “Соняшник-учитель” та стали його лауреатами. »
Не оминув ліцей і Міжнародну виставку «Інноватика в освіті» і уже вкотре був відзначений Золотою медаллю за інноваційну розробку «Формування SOFT SKILLS та компетентностей НУШ в освітньому середовищі через проєктні технології”.  Автори: Наталія Анатоліївна Тітова та Лідія Анатоліївна Шліхтенко.
Учителі ліцею перебувають у постійному русі, вдосконалюють свої вміння та навички, підвищують рівень фахової майстерності, впроваджують у роботу нові форми та методи навчання та  не забувають ділитися своїм досвідом з колегами, публікуючи свої роботи у фахових журналах та газетах.
Велика увага в закладі приділяється роботі з дітьми, які мають підвищену мотивацію до навчання та їхній підготовці до предметних олімпіад та конкурсів:
📍 Команда “Friends team” виборола 1 місце у фестивалі робототехніки Vinnytsia Robo Camp, а команда “Fenix 6” брала участь у Всеукраїнському онлайн захисті Інноваційних проєктів в рамках проєкту FIRST LEGO League Challeng, де Комунальний заклад “Вінницький ліцей 6”, як одна з 25 показових шкіл світу, є учасником ініціативи в межах програми “Build the Change“, що реалізується командою зі сталого розвитку LEGO Group та неурядовою організацією Take Action Global;
📍 GENIUS Olympiad Ukraine – найбільший конкурс проєктів екологічного спрямування у світі для школярів 8-11 класів, який щороку проводиться у Сполучених Штатах Америки з 2011 р. Цьогоріч фіналістками всеукраїнського конкурсу «GENIUS Olympiad Ukraine» стали учениці нашого ліцею – Анна Коваленко (11-В) та Поліна Мізрах (10-Б). У номінації «Креативне письмо» володаркою «Почесної відзнаки» стала Поліна Мізрах (підкатегорія «Есе»). Бронзову медаль здобула Анна Коваленко (підкатегорія «Коротке оповідання»);
📍 2 дітей стали переможцями Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика;
📍 1 учениця стала призером Всеукраїнського літературного  конкурсу знавців зарубіжної літератури “Літературний Всесвіт – 2023″;
📍 3 учнів стали призерами конкурсу учнівських наукових робіт з природничих дисциплін;
📍 також маємо 1 переможця та 1 призера у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості (номінації “Історія” та “Література”);
📍 4 учнів стали фіналістами 37 міжнародного чемпіонату з розв’язування логічних математичних задач;
📍 2 учнів стали призерами Всеукраїнського конкурсу-перекладів;
📍 18 учнів стали переможцями конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН України; 
📍 3 учнів склали НМТ з математики на 200 балів;
📍 2 учнів стали призерами онлайн-олімпіади з географії;
📍 Якщо говорити про онлайн-олімпіади на платформах “На урок” та “Всеовіта”, то взяли участь 7 039 здобувачів освіти. Переможцями стали 5 420 здобувачів освіти.
Для задоволення інформаційних потреб усіх учасників освітнього процесу Наталія Володимирівна Мєлєхіна та Вікторія Олегівна Фурман створили інформаційно-ресурсний центр “BookSpace” як єдину інформаційну систему в інформаційному просторі ліцею.

Вагому роль у  ліцеї відіграє національно-патріотичне виховання, що втілюється через програму «З Україною в унісон» та проєкт волонтерського спрямування «Волонтер. UA», завдяки яким було реалізовано наступні загальношкільні акції:
🔹Акція «Повернись живим»;
🔹Акція «Армія SOS»;
🔹Акція «Клуб добродіїв»;
🔹Акція «Якщо у тебе є серце».
Виховна робота закладу направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, з огляду на це у ліцеї було продовжено реалізації наступних проєктів:
✏️проєкт розвитку шкільного демократичного середовища в рамках програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» – Edgail;
✏️виховна програма інтеграції учнів у демократичну культуру через розвиток та організацію учнівського колективу «ФОРМУЛА УСПІХУ»;
✏️проєкт роботи з членами учнівського самоврядування «Лідер ХХІ століття» ;
✏️ Соціально-екологічний проєкт «Екологічний кластер «ECO Life: життя в стилі еко»».
🖊️Для попередження та профілактики випадків булінгу у шкільному середовищі реалізується проєкт у напрямку протидії булінгу, насильству, девіантній поведінці «SAFE».
📝Значна увага приділялася підвищенню рівня фахової майстерності класних керівників через призму заходів, які були реалізовані завдяки загальношкільному проєкту для роботи з класними керівниками «Smart Teacher».
Отож, формування ініціативної, здатної приймати свідомі рішення особистості неможливе без широкого залучення учнів до міжнародної та проєктної діяльності , оскільки це значно розширює можливості вчителя і сприяє креативності, а учні часто мають завдання, у процесі вирішення яких отримують практичні навички, не передбачені в теоретичній частині навчального процесу.

Основними завданнями навчального закладу на 2023-2024 н.р. є:
🖊️ упровадження сучасних педагогічних технологій в освітню діяльність;
🖊️ формування ключових компетентностей і наскрізних навичок у здобувачів освіти крізь навчальну діяльність, участі в предметних олімпіадах, інтелектуальних конкурсах та змаганнях;
🖊️ постійне підвищення рівня професійної майстерності та компетентності педагогічних працівників;
🖊️ участь педагогів у фахових конкурсах, сертифікації;
🖊️ друк методичних та дидактичних напрацювань в електронних та друкованих виданнях;
🖊️ створення сучасного матеріально – технічного забезпечення освітнього процесу;
🖊️ використання ІКТ як засобу впровадження сучасних інноваційних технологій;
🖊️ активізація науково-дослідницької роботи педагогів та здобувачів освіти через участь здобувачів освіти у МАН, предметних конкурсах та олімпіадах.

Місія закладу освіти:
🖊️ створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії учасників освітнього процесу, громадськості;
🖊️ формування сприятливого освітнього середовища на основі демократизації, гуманізації, співпраці, спрямованого на зміцнення здоров’я здобувачів освіти та мотивації до освітнього процесу;
🖊️ всебічний розвиток здорової й самодостатньої особистості, здатної до креативної діяльності та позитивного мислення, творчої самореалізації, забезпечення якісної освітньої підготовки учнів шляхом впровадження філософії ефективного партнерства та співдружності, створення умов для фізичного розвитку, соціальної адаптації, духовного зростання здобувачів освіти;
🖊️ орієнтація внутрішнього світу здобувача освіти на збагачення індивідуального досвіду, самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самовизначення, самореалізації.

Візія закладу:
🖊️ формування стійких особистісних якостей здобувачів освіти;
🖊️ поєднання освітньої роботи з науково- методичною, науково- дослідницькою та експериментальною, використання поряд із традиційними методами та формами навчання й виховання інноваційних педагогічних технологій;
🖊️ створення сучасної матеріально- технічної бази та високопрофесійного педагогічного колективу, підготовку здобувачів освіти та їх батьків або осіб, які їх замінюють, до роботи з реалізації Державної Програми НУШ, Державного стандарту базової середньої освіти;
🖊️ реалізація завдань щодо розвитку профільної середньої освіти (10-11класи); підготовка до реалізації завдань, які постануть перед закладом освіти при переході до запровадження першого циклу профільної середньої освіти – профільно – адаптаційного (10 рік навчання);
🖊️ підготовку до реалізації завдань, які постануть перед навчальним закладом освіти при переході до запровадження другого циклу профільної середньої освіти – профільного (11–12 роки навчання);
🖊️ створення умов щодо залучення здобувачів освіти до наукової, навчально-дослідницької, дослідницько-експериментальної, конструкторської, винахідницької, пошукової діяльності;
🖊️ створення умов для забезпечення соціального успіху учнів та педагогів; забезпечити мотивацію для прагнення особистого фахового зростання кожним педагогом на засадах гуманізму, інтелігентності та постійного прагнення оновлювати педагогічні застосунки.