З 1 по 30 квітня в комунальному закладі «Вінницький ліцей №6» проходив місячник STEAM -2025, в якому активну участь взяли учителі математики, фізики та інформатики.
З 1 по 6 квітня учителями фізики Людмилою ДЕЛЕЧУК, Іриною САБАРДАК та Людмилою ЧЕРЕПАНОВОЮ організовано та проведено відеоконкурс «Домашній експеримент» для учнів 5-10 класів . Роботи учнів розміщені на Padlet-дошці https://padlet.com/mkmif6/padlet-vqsgle2x4v13y9mb.
З 8 по 12 квітня учні 7-11 класів брали участь у Всеукраїнському учнівському фізичному конкурсі “Левеня -2025“. За результатами конкурсу отримано наступні результати:

11 квітня в рамках Місячника STEAM -2025 учителями фізики Людмилою ДЕЛЕЧУК та Іриною САБАРДАК для здобувачів освіти 8-9 класів був проведений позакласний захід «Український віраж на космічній орбіті», під час якого учні познайомились з історією становлення України як космічної держави.
🚀 Микола Кибальчич (1853- 1881) – вперше у світі запропонував проєкт реактивного літального апарата.
🚀 Юрій Кондратюк (1897-1942) – розробив концепцію траєкторії польоту на Місяць, яку згодом використало NASA під час програми «Аполлон».
🚀 Костянтин Ціолковський (1857-1935) – математично обґрунтував реактивний рух і запропонував багато технічних рішень, які потім стали основою для космічних ракет.
🚀 Сергій Павлович Корольов (1907-1966) – «батько практичної космонавтики». Під його керівництвом здійснено запуск штучного супутника Землі, підготовлено політ першої людини в космос, запущено перший апарат до Місяця.
🚀 Україна – одна з небагатьох країн світу, яка має повний цикл створення космічної техніки — від проєктування до запуску. Незважаючи на складні економічні й політичні умови, наша держава зберегла потужний науково-технічний потенціал у галузі космосу. Конструкторське бюро «Південне» і завод «Південмаш» у Дніпрі стали центрами розробки та виробництва ракет-носіїв, таких як «Зеніт», «Циклон», «Дніпро». Ці ракети й досі використовуються для запуску супутників на орбіту. 🚀 Після здобуття незалежності у 1991 році Україна офіційно увійшла до клубу космічних держав. У 1992 році була створена Національна космічна агенція України, яка координує космічну діяльність країни. Відтоді Україна взяла участь у багатьох міжнародних проєктах, включно з програмами Європейського космічного агентства ESA та американського космічного агентства NASA.
З 9 по 16 квітня у рамках Місячника “STEAM-2025” в комунальному закладі “Вінницький ліцей №6” відбувся насичений подіями Інженерний тиждень, який подарував учням змогу відчути себе справжніми конструкторами, винахідниками й програмістами. Учитель фізики Ірина САБАРДАК в рамках Інженерного тижня 15 квітня зі здобувачами освіти 9-А та 9-Б класів досліджували поверхневий натяг на прикладі завдання “Бульбашка Lollipop“.
16 квітня здобувачі освіти 11-А та 11-Б класів досліджували аеродинамічні властивості літальних апаратів на прикладі практичного завдання “Літуна М“.Учні мали змогу не лише спроєктувати власні моделі, а й перевірити, як форма, маса та площа крил впливають на політ. Це був справжній STEM-досвід — із дослідженнями, експериментами та захопленням у кожному русі моделі!
🔍 Така діяльність допомагає краще розуміти фізику навколо нас і показує, як наука працює у реальному світі. А головне – доводить, що навчання може бути захоплюючим і корисним водночас! Фізика – це не просто наука, це шлях до мрії.
15 квітня 2025 року учні 9 класів з учителем фізики Людмилою ДЕЛЕЧУК поринули у світ аеродинаміки, яка є ключем до польоту.
✈️Вона пояснює, чому птахи, літаки, дрони й навіть паперові літачки можуть літати.
✈️Усе починається з розуміння, чому крила створюють підіймальну силу, а форма корпусу — зменшує опір.
🎯Пам’ятайте: аеродинаміка — це не тільки про літаки. Це і про швидкі автомобілі, ракети, вітрильники, мости, парашути й навіть футбольні м’ячі. Вона – скрізь, де є рух у повітрі. ✈️Хочеш керувати майбутнім? Почни з розуміння того, як триматися в повітрі.
Учень 11-В класу Морозов Олексій виконав інженерне завдання “LED-веселка”. Під час роботи дізнався про історію відкриття світлодіоду синього ко-льору японськими науковцями Ісаму Акаса́кі, Хіро́ші Ама́но, Шуджі Накамура, які у 2014 році отримали Нобелівську премію з фізики. Поєднання синього сві-тла з люмінофором або з червоними і зеленими діодами дало білий LED, який є основою сучасного освітлення. Це дозволило знизити енергоспоживання у світі, адже LED-лампи значно ефективніші за лампи розжарювання. Крім того, світ-лодіоди мають тривалий термін служби, не гріються, не містять ртуті. Учень 8-А класу Герасимов Микита створив “Спільників”, які полюбляють осе-лятися у кишенях дітей, мандрувати, причепившись до рюкзака. Дьомова Ма-рія (8-А клас) та Горобець Вероніка виконали Інженерне завдання “Швидкий старт”, створивши моделі своїх перших ракет.
🌟 Світлодіод (або LED — Light Emitting Diode) – це справжня революція в освітленні, яка буквально змінила наші оселі. Його важливість з’ясовували учні 8- 9 класів на уроках фізики в рамках Інженерного тижня -2025.
🌃 Затишок: можна створити атмосферу, граючись кольором і яскравістю.
🧠 Продуктивність: правильне світло – менше втоми очей, кращий настрій.
💸 Економія: суттєве зниження рахунків за світло.
🌍 Турбота про довкілля: менше витрат енергії – краще для планети.
Учителі математики та інформатики – Мирослава БАБАНЬ, Оксана СВІТОВА та Наталія ЗАВОРОТНЯ – перетворили звичайний урок на справжній майданчик для досліджень і мрій!
Разом з учнями вони сконструювали ракету “Швидкий старт” – не просто макет, а інженерний виклик, який поєднав математику, фізику, логіку, творчість та командну роботу. Такі моменти надихають, показують, що навчання може бути не лише корисним, а й неймовірно цікавим! Дякуємо нашим педагогам за креативність, іні-ціативу та любов до науки. https://www.facebook.com/share/v/1DaTtPDCSb/?mibextid=wwXIfr
Учитель інформатики Богдан БОСЕНКО разом із здобувачами освіти 9-х класів працювали над проєктом “Конструктори Lego в житті людини“:
🔹 створювали механізми,
🔹 аналізували практичне застосування,
🔹 складали тематичні вікторини, що допомогли глибше зануритися у світ інже-нерії.
Учні 8-х класів долучилися до проєкту “Інженерні задачі в Python: від ідеї до реалізації”:
🔸 розв’язували практичні задачі,
🔸 писали програмні коди для реалізації STEM-завдань,
🔸 удосконалювали логічне мислення, алгоритмічне бачення та командну роботу.
Учні 5-их класів створювали проєктні роботи на тему «Розвиток новітніх інформаційних технологій сьогодення», опрацьовували теми мереж, штучного інтелекту, скрейтчу та взаємодії людини і новітніх технологій.
12–13 квітня 2025 року на базі КЗ «Вінницький міський палац дітей та юнацтва імені Лялі Ратушної» відбувся патріотичний фестиваль робототехніки «Vinnytsia RoboCamp», який об’єднав талановитих школярів з усієї України. У виставці-конкурсі проєктів “Незламна Україна” серед старшої вікової ка-тегорії команда “Fenix 6” під керівництвом Юрія ІСКРИ виборола І місце з проєктом “Енергонезалежний будинок”. Актуальність проєкту: В умовах воєнного стану багато українців залиша-ються без доступу до електрики, води та зв’язку. Розробка енергонезалежного будинку дозволить вирішити ці побутові проблеми та створити комфорт навіть у складних обставинах. Крім того, проєкт відповідає сучасному тренду на життя за межами міста — у тиші, природі, автономії. У змагання роботів команда “Fenix 6” також досягла вражаючих результатів у технічних змаганнях:
І місце — номінації “Мехатроніка” та “RoboRace”
ІІ місце — “РобоСумо”
ІІІ місце — “Автономні перегони машинок”
Таким чином, “Fenix 6” стала абсолютним переможцем фестивалю у старшій віковій категорії.
21 квітня 2025 року в рамках Всеукраїнського фестивалю “STEM-весна 2025” заклад долучився до Всеукраїнського STEM-дня. Метою заходу є популяризація науки, техніки, інженерії та математики серед здобувачів освіти та формування навичок критичного мислення, командної роботи, розв’язання проблем та творчого підходу. https://padlet.com/obutur/stem-stem-z8tiofs38cyzerwo

📐 Учителі математики Мирослава БАБАНЬ, Оксана СВІТОВА, Діана ЧЕ-РЕПАНОВА та учителі фізики Людмила ДЕЛЕЧУК й Людмила ЧЕРЕПАНОВА провели уроки «На крилах STEM». Учні відправилися у подорож на крилах STEM, переглянули відео про іс-торію авіації, здійснили політ на власноруч створеному літальному апараті 🚀 та визначили, що їх окриляє, що дає впевненість.
В рамках STEAM-тижня 2025 учні 6 класів під керівництвом вчительки інформатики Віталіни БИЯКОВСЬКОЇ створили мультфільм під назвою “Космічні історії: Від Сатурна до Марса”. Учні використовували середовище візуального програмування Scratch, щоб оживити свої креативні ідеї та дослідити захопливі космічні пригоди. Цей проєкт сприяв розвитку навичок програмування та командної роботи серед учнів, дозволяючи їм поринути у світ анімації та історії. Учасники заходу ознайомилися з реальними прикладами застосування науки та технологій у повсякденному житті. Ліцеїсти з цікавістю досліджували, як наука допомагає розв’язувати практичні задачі, і переконалися, що STEM – це не лише про навчання, а й про уяву, творчість і відкриття. https://www.facebook.com/share/v/1BSJ1tiCfK/
🚀В рамках інженерного тижня 2025 учні 7 класів під керівництвом вчите-лів інформатики Віталіни БИЯКОВСЬКОЇ та Владислава МАРТИНЮКА створювали графічні листівки інженерного спрямування за допомогою Python. Цей проєкт надав учням можливість розвинути навички програмування та графічного дизайну, а також заохотив їх до творчого підходу в інженерії. Учні успішно втілили свої ідеї, що сприяло розвитку їхньої креативності та інноваційного мислення. https://www.facebook.com/share/v/1BgUncQrAB/
Учні дев’ятих класів під час STEM-тижня випробували свої математичні здібності в турнірі «Математика крізь країни і століття», занурившись у світ історичних відкриттів і наукових досягнень під керівництвом учителів математики Лесі ДЕГТЯР та Ольги ТАНАСІЙЧУК.
23 квітня команди учнів 8-9 класів “Протончики” і “Пінта” комунального закладу “Вінницький ліцей №6” долучилися до ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ДИСТАНЦІЙНОГО KMDШ STEAM-ТУРНІРУ-2025. 📌Завдання раундів охопили наступні галузі знань: Science, Mathematics, Logic. Учні теоретичні знання з математики, фізики, біології та хімії зуміли використати для розв’язання прикладних задач.
📌До проведення турніру долучилися учитель математики Оксана СВІТОВА, учителі фізики Людмила ДЕЛЕЧУК та Ірина САБАРДАК, учитель хімії Світлана КОЗЛОВА.
📌 24 квітня змагання продовжаться в наступних раундах в галузях Engineering, Robotics, Art.
24 квітня 2025 року команди учнів 8-9 класів “Протончики” і “Пінта” комунального закладу “Вінницький ліцей №6” продовжили змагання у рамках ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ДИСТАНЦІЙНОГО KMDШ STEAM-ТУРНІРУ-2025.
📌Сьогодні команди виконували завдання Science (географія), Engineering, Robotics, Art. До проведення турніру долучилися: учитель математики Оксана Світова, учителі фізики Людмила Делечук та Ірина Сабардак, учитель хімії Світлана Козлова, учитель географії Олег Копилов, учителі інформатики Юрій Іскра та Наталія Касянчук. 🎨Команди творчо підходили до
виконання завдань. Зуміли використати свої знання та вміння для створення схеми
безпечного руху через мінне поле за
відомим азимутом; написання програми, яка допомогла знайти правильний
код для коробки зі скарбами; розгадали кольори, які були зашифровані за
допомогою назв хімічних елементів і
розфарбували картинку, побудували
балансир. В останньому раунді команди запрограмували робота для проходження
місії з перешкодами.🚀
25 квітня 2025 року учителька фізики Людмила ЧЕРЕПАНОВА разом з учнями 10-х класів провела позакласний захід «Чорнобиль немає минулого часу» для учнів 8-х класів. Чорнобильська трагедія 1986 року стала найбільшою техногенною катастрофою ХХ століття. Тоді, у квітні 1986 року радіоактивним цезієм було забруднено 3/4 території Європи. Наслідки аварії в Чорнобилі відчуваються й досі. Особливо зараз…