Інклюзивна форма освіти передбачає створення рівних умов для здобуття освіти всіма дітьми, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей, освітніх потреб чи стану здоров’я. Основною метою інклюзивного навчання є забезпечення максимально можливого розвитку учня та його успішної соціалізації в шкільному середовищі. З метою привернення уваги учасників освітнього процесу до проблем людей з особливими освітніми потребами, захисту їх гідності, прав, благополуччя в період з 1 по 5 грудня 2025 року у комунальному закладі «Вінницький ліцей №6» проведено інформаційно – роз’яснювальний тижневик «Рівний рівному».
Тиждень розпочався з анкетування педагогів, які працюють в класах, де запроваджено інклюзивне навчання та оформлення інформаційного куточка у закладі.

2 грудня, учні з особливими освітніми потребами з допомогою асистентів учителів оформили Padlet дошку на тему «Мої мрії» на блозі асистентів учителів. Діти дізналися багато цікавого про однокласників, їх мрії, захоплення (https://inclusivemediumlyceum6.blogspot.com/).
3 грудня, учнівським самоврядуванням закладу було проведено флешмоб «Скриня добра». Протягом дня ліцеїсти та педагоги мали змогу випробувати свою долю та отримати позитивне передбачення на цей день.
4 грудня, корекційним педагогом та асистентом учителя Світланою Львовською спільно з психологинею закладу Тамарою Рудик було проведено захід для дітей з особливими освітніми потребами «Святковий передзвін». На початку свята учасники долучилися до гри «Передай кульку», яка була спрямована на розвиток співпраці, уважності, координації та командної взаємодії. Ліцеїсти із задоволенням обирали святковий образ, спільно прикрашали ялинку, власноруч зробленими кульками, виготовляли подарункові коробочки та отримували подарунки. Такі заходи допомагають дітям з особливими потребами знизити рівень стресу, тривоги, а також сприяють розвитку комунікативних навичок.
5 грудня завершився тиждень проведенням святкового заходу «Зимовий Миколай: Казка для сучасних дітей». Вчитель англійської мови Олена Замкова створила чарівну атмосферу, у якій діти грали в ігри, розфарбовували фігурку Святого Миколая, спілкувалися англійською мовою. Учні отримали масу задоволення, незабутні враження та позитивні емоції, а також багато подарунків. Проведений захід сприяв формуванню толерантного ставлення здобувачів освіти один до одного. Учитель та асистенти учителів виховували терпимість до відмінностей між людьми, почуття поваги, комунікативну культуру спілкування та взаєморозуміння.
Різноманітні виховні заходи сприяють всебічному розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Їх участь допомагає зміцнювати соціальні, комунікативні та емоційні навички, формує вміння працювати в колективі та взаємодіяти з однолітками.
Виховні заходи розвивають:соціальні компетентності (дружність, взаємодія, співпраця); комунікативні навички (усне мовлення, альтернативна комунікація, вміння висловлювати думки); емоційно-вольову сферу (саморегуляція, упевненість, позитивна самооцінка); творчі здібності та здатність до самовираження; пізнавальну активність (увага, пам’ять, мислення); самостійність і життєві навички (організація діяльності, дотримання правил, відповідальність) та забезпечують позитивну динаміку розвитку, сприяють адаптації та інтеграції дітей з ООП у шкільне середовище.




















