Копиловою Т.О. 26.11.2021 було проведено показовий урок з біології в 11-В класі на тему “Вплив стресових факторів на організм людини”. На етапі актуалізації опорних знань та мотивації навчальної діяльності вчитель обрала відео з новин про стресові фактори, які можуть впливати на організм людини. Корисними були поради від лікарів щодо запобігання стресу. Епіграфом до уроку стали слова видатного ендокринолога Ганса Сельє “Похмурі думки та емоції ослаблюють нас, роблять хворими, а позитивні – сильними та здоровими!” Це також позитивно налаштувало клас на роботу. Одинадцятикласники пригадали холістичну модель здоров’я та чинники стресу людини, які можуть порушити загальний стан організму. Учитель вдало поєднала соціальну тему з класичною біологією, повторила з учнями основні терміни та поняття анатомічної будови людини, а також нагадала про адреналін – гормон надниркових залоз, що виробляється в значно більшій кількості при стресових ситуаціях. Використана таблиця аналізу стресових ситуацій за Гансом Сельє та порушень роботи внутрішніх органів залежно від стадії. Протягом заняття було обговорено не тільки питання про негативні наслідки стресу, а й про позитивні. Після подолання стресу людина починає комунікувати, налагоджувати соціальні стосунки. Щоб уміти контролювати стан стресостійкості, учитель запропонувала прості вправи для дихання,які можна виконувати для заспокоєння. Вчитель акцентувала увагу на здоров’язберігаючих аспектах,тому кожен учень та учениця зуміли поділитися своїми пережитими стресовими ситуаціями,а також зуміли проаналізувати їх та сказати на якому етапі змогли його подолати.