STEAM-2024

З  15 по 26 квітня в комунальному закладі «Вінницький ліцей №6» проходив декадник математики, фізики та інформатики “STEAM-2024”

З 15 по 19 квітня учителями математики Бабань М.Г. та Світовою О.П. було організовано та проведено фоточелендж «Будуємо місто майбутнього з геометричних фігур» (покликання на Padlet-дошку  https://padlet.com/baban5/padlet-orqobjthbs8hmyiu), а вчителями фізики Делечук Л.В., Сабардак І.Ю., Черепановою Л.О. організовано конкурс творчих робіт «Прості механізми навколо нас» (покликання на Padlet-дошку  https://padlet.com/ludadel/padlet-btosbc2um2ygyfta). 17.04.2024 у рамках декадника “STEAM-2024”  у закладі було проведено  інтелектуальну вікторину “STEM-ерудит” для учнів 8 класів. Змагалися дві команди 8 А, Б, В класів “Прометей”  та 8 Г, Д класів “Медіана”. Розв’язувати логічні задачі та виконувати цікаві завдання практичного змісту командам активно допомагали і вболівальники.  Ліцеїсти ще раз переконалися в тому, наскільки тісно переплелися математика та інші сфери діяльності людини.

18 квітня учителем математики Черепановою Людмилою Олександрівною проведено показовий урок для учнів 5-В класу з теми «Розв’язування задач на знаходження середнього значення величини». Маленькі математики відпрацьовували свої знання та вміння на знаходження середньої швидкості руху, середньої вартості та середньої врожайності.

19.04.2024 для паралелі учнів 7 класів, учителі математики Бабань М.Г і Світова О.П., провели інформаційний марафон «Математика в нашому житті», на якому ліцеїстам довели, розвʼязуючи задачі практичного змісту, що математика проявляється у більшості сфер нашого повсякденного життя. Це дозволяє нам краще зрозуміти світ навколо нас.

22 квітня – День НАУКИ (SCIENCE). Учні 10-А та 10-Б класів заслухали наукову доповідь «Дослідження потужності та ККД штучних джерел світла різного типу» Крещенецької Наталії, учениці 9-Д класу, переможниці ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу – захисту науково – дослідницьких робіт учнів – членів МАН України (керівник – учитель фізики Черепанова Л.О.)

Учителями фізики Сабардак І.Ю. та Делечук Л.В. було проведено наукові шоу «Експерименти з магнетизму» та «Цікава фізика» для учнів 7-А, 7-Б , 11-А, 11-Б класів, під час яких ліцеїсти із задоволенням змагалися у магнітних перегонах, досліджували властивості неньютонівської рідини та поверхневий натяг рідини, проводили електроліз за допомогою олівців з графітових стрижнів, експериментували з фруктовими джерелами електричного струму.

Для учнів 7-х класів учнями 10-х  та 11-х класів під керівництвом вчителя інформатики Кобрій А.Л. було проведено ток-шоу «Інформатика майбутнього». Майбутнє інформатики обіцяє багато цікавих та захопливих інновацій, бути ще більш інтегрованою в наше повсякденне життя.  З розвитком штучного інтелекту та інших передових технологій, інформатика буде впливати на всі сфери нашого життя. Очікується, що інформатика майбутнього буде спрямована на вирішення складних глобальних проблем. Тому  було розглянуто кілька напрямків, які можуть стати ключовими в розвитку інформатики. На ток-шоу  був запрошений спеціальний гість – керівник клубу віртуальної реальності «CUBE» Світлана. Вона більш  детально розповіла учням про віртуальну реальність.

У рамках фестивалю «STEM-весна – 2024» серед учнів 7- 9 класів учителем інформатики Іскрою Ю.В. організовано та проведено STEAM-турнір. Захід організовано ПЗО «ЛІЦЕЙ КМДШ СТЕМ» за сприяння відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» з метою впровадження STEАM-орієнтованого підходу в освітній процес, формування навичок роботи в команді. 

Протягом тижня Юрій Васильович  провів майстер – класи з робототехніки для учнів 7-9-х класів, під час яких учні мали можливість проявити свою креативність, творчість та застосувати знання та вміння на практиці

23 квітня було присвячено технологіям (TECHNOLOGY). Для учнів 11-х класів  учителем астрономії було проведено STEAM- урок «Космічний клінінг», на яких учні презентували свої проєкти з питань зростання кількості космічного сміття, його впливу на планету Земля та методів очищення (пасивних та активних) навколоземної орбіти від нього.

В рамках STEАM – тижня 2024 учні 6-х та 7-х класів під керівництвом учителів інформатики Бияковської Віталіни Михайлівни та Касянчук Наталії Володимирівни створювали мультфільм “Пригоди в горах”, використовуючи середовище візуального програмування Scratch. Кожен учень спробував себе у ролі сценариста, режисера та розробника власного мультфільму

24 квітня 2024 року в рамках «STEAM-тижня 2024» учителем фізики Черепановою Людмилою Олександрівною для учнів 9-х та 11-Б класів була проведена інформаційна хвилина «Топ-5 світових досягнень вчених та інженерів родом із України».

24 квітня було присвячено інженерії. Учителі фізики  Сабардак Ірина Юріївна та  Делечук Людмила Василівна ознайомили учнів 10-х класів та 9-В класу з основними принципами інженерії та жорсткістю як властивістю незмінюваності кутів під час уроку – практикуму «Геометрія мостів». 

Учні дізналися, що споруди  надзвичайно стійкі та міцні, якщо в їх конструкції багато трикутників. Це можна побачити в мостових фермах (металеві гратчасті конструкції), в телевізійних вежах, в підйомних кранах, опорах високовольтних ліній, кронштейнах, при будівництві будинків.  Учні спробували самостійно побудувати міст Леонардо да Вінчі та отримали масу позитивних емоцій.

25 квітня  присвячений мистецтву. Учитель трудового навчання Залецька Людмила Миколаївна провела заняття з техніки вишивки бісером на космічну тематику «Планети Сонячної системи». Вишивка бісером – одна з найпопулярніших на сьогодні та найбільш складних технік, якою захоплюються дорослі і діти. Так як вишивка бісером розвиває фантазію, дозволяє проєктувати схеми й способи виготовлення виробів, то це дало можливість ученицям 7-Б класу подивитися на планети в кольоровій гамі. Учитель трудового навчання й образотворчого мистецтва Дидяк Богдан Ярославович з учнями 7-Б класу провів заняття , на якому учні виконували креслення розгорток куба, піраміди, шестигранної призми, використовуючи циркуль та лінійку.  Потім  створювали моделі даних фігур, які  згодом передали в кабінет математики для поповнення бази наочного матеріалу

25 квітня 2024 року в рамках «STEAM-тижня 2024» учителем математики Мартинюком Владиславом Андрійовичем  було проведено урок у 6-В класі. Учні вивчали систему координат, удосконалювали та систематизували вміння й навички будувати точки за координатами;  розвивали логічне творче мислення. На уроці були використані такі техніки робот, як взаємоперевірка домашнього завдання, фронтальне опитування, робота біля дошки (побудова рисунка за координатними точками),  групова робота (побудова сузір’їв та знаходження цікавої інформації про них), робота в парах (подорож картою).

26 квітня 2024 року учитель фізики Черепанова Л.О. разом зі своїми вихованцями провела позакласний захід «Чорнобиль немає минулого часу» для учнів 9-х класів.

Чорнобильська трагедія 1986 року стала однією з найбільших ядерних катастроф в історії. Вона мала серйозні наслідки для людей, навколишнього середовища та суспільства в цілому. Наслідки аварії в Чорнобилі відчуваються й досі. Особливо зараз…

26 квітня 2024 року учителі математики Бабань Мирослава Григорівна й Танасійчук Ольга Дмитрівна в рамках STEAM-тижня 2024 провели для учнів 8-Б та 7-В класів конкурс математичних задач та логічних головоломок. Здобувачі освіти змогли показати свою кмітливість, швидкість мислення та вміння знаходити творчі рішення.

Всі активності, які відбувалися під час декадника в рамках Всеукраїнського STEAM-тижня 2024  висвітлено на сторінці  Фейсбук https://www.facebook.com/ludadel та сторінці групи Відділу STEM – освіти ІМЗО https://www.facebook.com/groups/805895179541236 та блозі учителів фізики КЗ «Вінницький ліцей №6» https://kafedrafizika6.blogspot.com